W 2020 roku zrealizowano kolejny, szósty już etapu projektu trwającego od 2014 roku. W ramach tegorocznego etapu, oprócz kontynuacji prac na nagraniami ze Zbiorów Fonograficznych Instytutu Sztuki PAN, kontynuowano także prace nad już zagregowanymi kolekcjami opracowań:
- nagrania pochodzące z nośników z Archiwum Muzycznego Folkloru Religijnego w Instytucie Muzykologii KUL,
- nagrania z Pracowni „Archiwum Etnolingwistycznego” Instytutu Filologii Polskiej Uniwersytetu Marii Curie Skłodowskiej w Lublinie,
- nagrania pochodzące z Muzeum Etnograficznego im. Marii Znamierowskiej-Pruffrowej w Toruniu,
- nagrania ze zbiorów Muzeum Zamojskiego w Zamościu
Ponadto odkryto i opracowano nowe cenne kolekcje nagraniowe z Muzeum w Wągrowcu (nagrania B. Krzyżaniak z Kujaw i Pałuk) i ze Stowarzyszenia Collegium Suprasliense (nagrania W. Załęskiego z okolic Supraśla). O kolekcji nagrań Barbary Krzyżaniak dowiedzieliśmy się od prof. Anny Weroniki Brzezińskiej z UAM.
Cyfrowe repozytorium
W ramach VI etapu projektu „Polska muzyka tradycyjna – dziedzictwo fonograficzne” do użytku dla badaczy i naukowców w przestrzeni on-line opublikowano pierwsze i największe w Polsce repozytorium archiwalnych nagrań muzyki tradycyjnej i słowa mówionego. Aktualnie w repozytorium znajdują się nagrania z 29 historycznych kolekcji zarówno naukowych jak i muzealnych, radiowych, regionalnych a także prywatnych.
W ramach szóstego etapu projektu „Polska muzyka tradycyjna – dziedzictwo fonograficzne” rozwijano i wzbogacano centralne cyfrowe repozytorium nagrań dokumentalnych muzyki tradycyjnej. Tym samym aktualna (styczeń 2021 r.) lista instytucji, których zbiory nagrań archiwalnych zostały scyfryzowane, opracowane merytorycznie i włączone do repozytorium wygląda następująco:
Kolekcje naukowe:
- Instytut Sztuki PAN. Zbiory Fonograficzne
- Katolicki Uniwersytet Lubelski. Instytut Muzykologii. Archiwum Muzyczne Folkloru Religijnego
- Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Pracownia „Archiwum Etnolingwistyczne”
- Uniwersytet Warszawski. Instytut Muzykologii
- Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Instytut Muzykologii
Fonoteki i archiwa radiowe:
- Polskie Radio Olsztyn (nagrania zdeponowane w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk. Zbiory Fonograficzne)
Kolekcje muzealne:
- Muzeum Etnograficzne im. F. Kotuli w Rzeszowie. Oddział Muzeum Okręgowego w Rzeszowie
- Muzeum Południowego Podlasia w Białej Podlaskiej
- Muzeum Tatrzańskie im. Dra Tytusa Chałubińskiego w Zakopanem. Archiwum
- Muzeum Etnograficzne im. M. Znamierowskiej-Prüfferowej w Toruniu
- Muzeum Regionalne w Woli Osowińskiej
- Archiwum nagrań Muzeum Zamoyskiego
- Muzeum Regionalnego w Łukowie (nagrania zdeponowane w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk. Zbiory Fonograficzne)
- Kolekcja nagrań Muzeum w Wągrowcu (nagrania B. Krzyżaniak z Kujaw i Pałuk)
- Etnologisches Museum. Staatliche Museen zu Berlin (Berliner Phonogramm-Archiv) – nagrania z terenów Polski
Kolekcje przy regionalnych instytucjach kultury:
- Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu
- Bukowiańskie Centrum Kultury „Dom Ludowy”
Kolekcje przy stowarzyszeniach, fundacjach, organizacjach regionalnych:
- Archiwum nagrań Stowarzyszenia Muzyków Ludowych w Zbąszyniu
- Kolekcja nagrań Stowarzyszenia Collegium Suprasliense (nagrania W. Załęskiego z okolic Supraśla)
- Stowarzyszenie Katedra Kultury w Warszawie. Archiwum
Zbiory prywatne:
- Kolekcja nagrań Zespołu „Bagnosze” (południowe Podlasie)
- Kolekcja nagrań Henryka Świątkowskiego (Mazowsze łowickie)
- Kolekcja nagrań Stanisława Woźnicy (Mazowsze wschodnie)
- Kolekcja nagrań Wandy Księżopolskiej (Mazowsze wschodnie)
- Kolekcja nagrań Mateusza Raszewskiego (Kaliskie, dorzecze Prosny)
- Kolekcja nagrań Alka Marduły (Podhale)
- Kolekcja nagrań Zdzisława Marczuka (pogranicze Mazowsza, Podlasia i Polesia Lubelskiego)
- Kolekcja nagrań Mateusza Jonatana Raszewskiego (Kaliskie, Dorzecze Prosny)
- Kolekcja nagrań Kazimiery Dominiuk (Podlasie północno-zachodnie)
Aktualnie w repozytorium znajduje się w wersji cyfrowej (obiekty dźwiękowe, graficzne i metadane) m.in.:
- 5 188 nośników (wałki Edisona, płyty gramofonowe, taśmy magnetyczne, kasety magnetofonowe, mini-disc, pliki dźwiękowe)
- 151 656 utworów, do których w repozytorium znajduje się 120 050 nagrań
- metadane dla 12 884 artystów-wykonawców
W ramach VI etapu projektu przeprowadzono także badania terenowe oraz zorganizowano konferencję. Więcej na temat Vi etapu projektu zob. na stronie.